1 Aralık 2010 Çarşamba

Türklerin Esiri Oldum



Ruslara mağlup olarak Türkiye'ye sığınan İsveç kralı Demirbaş Şarl hakkımızda şöyle demiştir:

Poltava'da esir oluyordum. Bu, benim için bir ölümdü, kurtuldum. Buğ nehri önünde tehlike daha kuvvetli olarak belirdi. Önümde su, arkamda düşman, tepemde cehennemler püskürten güneş! Su beni boğmak, düşman beni parçalamak, güneş beni eritmek istiyordu. Gene kurtuldum. Fakat bugün esirim. Türklerin esiriyim. Demirin, ateşin ve suyun yapamadığını onlar yaptılar, zindanda da değilim. Hürüm, istediğimi yapıyorum. Lakin gene esirim. Şefkatin, uluvvücenabın, asaletin, nezaketin esiriyim. Türkler beni işte bu elmas bağa sardılar. Bu kadar şefkatli, bu kadar alicenap, bu kadar asil ve bu kadar nazik bir milletin arasında hür bir esir olarak yaşamak, bilsen ne kadar tatlı!

İsveç Kralı XII. Charles (Şarl)

Kaynak: Türk Kültür ve Medeniyeti, cilt 1,Atatürk Ünv. Türk Kültür Ar. Ens.yay., Ankara/1956, s. 286

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder