2 Ocak 2011 Pazar

Allah İyiliğimi Görmez mi?

Cüneyd-i Bağdadi bir kış gününde bir mecusinin kuşlara yem dağıttığını görür ve aralarında şöyle bir konuşma geçer:
- Sen hayır yapıyorum diye kendini boşa aldatıyorsun. Allah önce imanı farz kılmış, geri kalan hayırları ondan sonra emretmiştir. İman etmedikçe senin bu yaptığın iyilik Allah indinde makbule geçmez.
- Ben de biliyorum önce imanın farz olduğunu. Fakat Allah bu iyiliğimi görmez, bilmez mi?
- Elbette görür ve bilir.
- Öyleyse o da bana yeter.
Aradan zaman geçer. Cüneyd-i Bağdadi bir hac mevsiminde Kabe'yi tavaf ederken bir adamın ellerini açmış, gözlerinden sel gibi yaşlar boşanarak Allah'a yalvardığını görür. İyice dikkat eder, o adamın kuşlara yem veren Mecusi olduğunu anlar. Tavaftan sonra yanına yaklaşıp kollarından yakalar. Mecusi de onu tanır ve şöyle der:
- İşte Allah gördü ve bildi.
O anda Cüneyd-i Bağdadi'ye (k.s.) Allah tarafından şöyle hitap olunur:
- Ya Cüneyd! Sen Beytimi arzu ederek geldin ona kavuştun. O ise beni arzu ederek geldi bana kavuştu.

Kaynak: Nesil Takvim

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder