2 Ocak 2011 Pazar

Resulullah'ın Gözlerinden Yaşlar Boşandı

Hz. Aişe (r.a.) anlatıyor:
Bir gece Resulullah'ın (a.s.m.) yanına gitmekte gecikmiştim. Sonradan vardım. "Neredeydin?" buyurdu. "Ashabından birinin Kur'an okuyuşunu dinlemeye daldım. O kadar güzel sesle okuyuşu hiç kimsede görmedim" dedim. Bunun üzerine Efendimiz (a.s.m.) kalktı, ben de onunla birlikte kalktım. Gidip onu dinledikten sonra bana döndü: "Bu, Salim Mevla Ebu Huzeyfe'dir. Ümmetim içerisinde böylelerini var eden Allah'a hamd olsun" buyurdular.

İbni Mes'ud ise şöyle bit hadise rivayet eder:
Bir gün Resulullah (a.s.m.) "Bana Kur'an oku!" dedi. Ben hayretle, "Ya Resulallah! Kur'an sana indirildiği halde, ben sana nasıl Kur'an okurum?" dedim. "Ben onu başkasından dinlemekten hoşlanırım" buyurdu. Bunun üzerine Nisa Suresi'ni okumaya başladım. "Ner ümmete bir şahit getirdiğimiz ve ey Muhammed seni de bunlar üzerine şahit kıldığımız zaman, bunların hali ne olacak?" ayeti gelince, "Yeter" dedi. Sustum ve dönüp Resulullah'a (a.s.m.) baktım. Bir de ne göreyim. Gözlerinden yaşlar boşanıyordu.

Kaynak: Nesil Takvim

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder