8 Ocak 2011 Cumartesi

Kısasın En Güzeli ve Meleklerin Yardımı

Kısasın En Güzeli
Ensar'dan bir adam, konuştuğu zaman insanları güldürürdü. Peygamber (a.s.m), bir defasında onun bedenine çubukla vurmuştu. Adam, "Ey Allah'ın Resulü! Senden kısas hakkımı almamam izin ver!" dedi.
"Buyur, o halde hakkını al!"
"Ancak, o zaman benim bedenim açıktı, senin ki ise kapalı" deyince, Allah Resulü, gömleğini çıkardı.
Adam, onu hemen kucaklayıp, bedenini öptü ve "Zaten maksadım bu idi, ey Allah'ın Resulü'" dedi.

Meleklerin Yardımı

İbni Abbas (r.a.) anlatıyor:
Bana Ömer b. Hattab (r.a.) anlatmıştı, demişti ki:
"Bedir günü gelince Resulullah(a.s.m.) müşriklere baktı, bin kişi; ashabına baktı, üç yüz on dokuz kişi! Hemen kıbleye dönüp ellerini kaldırdı, kollarını uzattı. Rabb'ine sesli olarak dua etmeye başladı:
- Allah'ım! Bana vaat ettiğini yerine getir. Allah'ım bana zafer ver. Allah'ım, Müslümanların bu bir avuç ordusunu helak edersen, yeryüzünde sana ibadet edecek kalmaz.
Ellerini öylesine gererek Rabb'ine dua etmiştir ki, ridası omuzlarından kayıp yere düştü. Hz. Ebu Bekir onu alıp tekrar omuzlarına koydu. Sonra arkasından yanına yaklaşıp:
- Ey Allah'ın Nebisi! Artık Rabbine olan yakarışın yeter. O sana olan vaadini elbette yerine getirecektir, dedi. Tam o sırada Allah Teala şu vahyi indirdi:

"Hani siz Rabb'inizden imdat istiyordunuz da, o 'Muhakkak ki, meleklerden birbiri ardınca bin tanesi ile size imdat edeceğim' diyerek duanızı kabul buyurmuştu." (Enfal Suresi, 9. ayet)

Ve o gün Allah, gerçekten meleklerle yardımını göndermişti. Bedir Savaşı kazanılmıştı.


Kaynak: Nesil Takvim

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder