2 Ocak 2011 Pazar

Onlar Meleklerdi

Medineli Müslümanların ilklerinden ve Ensar'ın ileri gelenlerinden olan Üseyd b. Hudayr'ın başından geçen Kuran'la ilgili şu hadise ibretlidir:

Bir gece hurma bağında Kuran'dan Bakara Suresi'ni okuyordum. Yanımda atım bağlı idi. Birden bire atım şahlandı. Bunun üzerine susup okumayı bıraktım. At da sakinleşti. Tekrar okumaya başladım. At yine şahlandı. Ben yine sustum. At da sakinleşti. Az sonra tekrar okumaya başlayınca at da şahlandı. Oğlum Yahya yakın bir yerde yatıyordu. Onu attan zarar görmesin diye uzaklaştırmak için yanına gittim. Bir ara başımı göğe kaldırdım. Bir de ne göreyim? Gökte şemsiye gibi birşey, içinde kandiller parlıyor.

Sabah olunca gidip durumu Resulullah'a (a.s.m) anlattım. Resullah (a.s.m.) bana, "O gördüklerin neydi biliyor musun?" diye sordu. "Hayır" dedim. O da şöyle açıkladı:

- Onlar meleklerdi, senin sesine gelmillerdi. Sen okumaya devam etseydin, seni sabaha kadar dinleyeceklerdi. Hatta sabahleyin herkes onları seyredecekti. Çünkü halktan gizlenmeyeceklerdi.

Kaynak: Nesil Takvim

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder