2 Ocak 2011 Pazar

Putları Yıkan Sahabe

Cerir, soylu birisiydi. Zü'l-Halasa denen ve içinde put olan evin yıkılma görevini Resulullah ona vermişti. 150 atlının başında bu görevi yapıp geldiğinde Resulullah kendisine dua ve iltifatta bulunmuştu.

Rivayete göre Cerir daha huzura gelmeden önce, onun geleceğini ashabına haber veren Resulullah, "Yanınıza hayırlı bir zat gelecek. Yüzünde melek meshinin izi vardır." buyurdu.

Medine'ye yaklaştığında halk yanına yaklaşıp yüzüne dikkatlice bakmaya başlayınca, "Yoksa Resulullah benim geleceğimi mi söyledi?" dedi.

Ashabıyla otururken gelen Cerir, boş bir yer bulamayınca kapı eşiğine çömeldi. Peygamberimiz sırtından hırkasını çıkararak Cerir'e atıp üzerinde oturmasını istedi. Cerir:
"Sizin hırkanıza oturmak kim, ben kim?" diyerek alıp hırkayı öptü ve ağlamaya başladı. Bunun üzerine Resulullah sağa sola bakıp ona yer verilmesini işaret etti ve "Size bir kavmin büyüğü gelince ona hürmet edin" buyurdu.

Cerir kendisi anlatıyor:
"Müslüman olduğum günden beri Resulullah beni huzuruna girmekten hiç men etmedi. Beni görüp de yüzüme karşı tebessüm etmediğini hiç bilmiyorum."

 
Kaynak: Nesil Takvim

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder